Norris és Piastri a büntetések határvonalán egyensúlyoztak Spában | M4 Sport

Még csak most kezdődött az F1-es szezon második fele, de a bajnokság két esélyese máris a büntetés határára lépett.
Az év tizenharmadik versenyhétvégéje pénteken kezdődött a Forma-1 izgalmas világában, ahol a McLaren csapata két versenyzője, Oscar Piastri és Lando Norris, új motorral vágott neki a belga aszfaltnak. Ez a friss erőforrás különösen fontos lehet a bajnoki harc szempontjából, habár a csapat mindent megtesz annak érdekében, hogy megőrizzék az egyenlőséget. A Belga Nagydíjra készülve mindkét pilóta az idei szezon utolsó, büntetlenül felhasználható motorjával lépett pályára, ami újabb izgalmakat ígér a versenyhétvége során.
Az FIA pénteki frissítése szerint a McLaren csapata mindkét autójába, valamint Lance Stroll Aston Martinjába is beépítésre került a negyedik belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K. Közben Piastri már a második energiatárolóját és a központi elektronikáját is aktiválta - utóbbit Gabriel Bortoleto szintén megkapta második példányként. Norris viszont már korábban birtokba vette a második egységet ezekből az alkatrészekből.
A fő motoregységek közül négyet használhatnak büntetlenül egy adott szezonon belül, míg a legfrissebb két egységből kettő cserélhető. Ez azt jelenti, hogy a McLaren esetében ezentúl bármilyen egység további cseréje hátrasorolásos büntetést eredményez. Bár nem tudni pontosan, hány egységük van még a rendszerben, a hátralévő 11 versenyhétvége elegendőnek tűnik ahhoz, hogy elkerüljék a büntetéseket.
Piastriék nem egyedül állnak a büntetés kapujában. A Ferrari és a Mercedes két versenyzője már korábban a határra lépett, de Fernando Alonso és Oliver Bearman is 4 motort használt már eddig.