A Fidesz saját hasznos bábjai fogságában.


A legújabb közvéleménykutatások alapján a Tisza jelentős mértékben növelte a távolságot a Fideszhez képest, miközben a kormányzó párt soha nem tapasztalt összegeket fektet be a propagandába. Mi állhat a háttérben? Miért tapasztalható, hogy a korábban zökkenőmentesen működő fideszes gépezet most megakadt?

Szeptember végén a Tisza párt 5 százalékpontos előnnyel áll a Fidesz-KDNP előtt a teljes népesség körében, az arány 30-25. A pártválasztók között a különbség 6, míg a biztos szavazók esetében 8 százalékpontos vezetést mutat Magyar Péter pártja, amely a hibahatáron belül sikeresen erősödött. Ezek az adatok a Republikon Intézet legfrissebb, szeptemberi pártpreferencia-kutatásából származnak.

Eközben augusztus 23 és szeptember 21 között csak a Facebookon majd 2500 eurót, vagyis 1 millió forintot költött a Fidesz propagandára, ami hatszor magasabb összeg, mint amennyit az összes cseh párt költött együttvéve ugyanitt az országos választási kampányuk közepette.

A kormányzópárt az elmúlt 15 évben egy hatalmas kommunikációs pitbull (fideszes belső szóhasználat) sereget épített fel. A jobbára fiatalabbakból álló csapatnak jó fizetésért egyetlen feladata van, hogy modern hangerősítőként a saját szavaikkal, fogalmazásaikkal támogassanak mindent, ami kormánypárti és szidalmazzák mindazt, ami az ellenzék részéről érkezik. Ugyanúgy működnek, mint a Facebookon az impulzív vásárlások ösztönzői, azonnali megoldást kínálnak, minden igényre. A különbség csak annyi, hogy ők nem kereskedelmi, hanem ideológiai terméket árusítanak ingyen, kéretlenül, vélhetőleg az adófizetők pénzéből. Sok ész nem kell hozzá, csak jó beszélőke, egyfajta tenyérbemászó szemtelenség. A válogatás kontraszelektív, lehetsz hülye is, de az elkötelezettségben nem lehet hiba. Ez a társaság a hívek egybetartására, érzelmi izzítására, karbantartására megfelelő volt, de most a választások közeledtével kellene egy olyan csapat is, amelyik képes megszólítani az ingadozókat. Kellenének értelmes, szerethető, népszerű arcok, amilyen egykor például Pokorni Zoltán volt. És nincs, így Orbán Viktor magányosan, visszhangtalanul kénytelen mondani azt a sok jót, amit a kormány tett. Legutóbb, amikor Nagy Elekkel, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnökével közösen adott interjút az Economx nevű lap Money Talks podcastjének (21.20) hosszasan sorolta a kormányzat nagyszerű intézkedéseit.

Related posts