A hét végéig még lehetőségünk van pótlóbuszra szállni a pécsi fővonali járatok helyett.


A tervek alapján a Budapest és Pécs közötti vasútvonal fejlesztési munkálatai július 18-ig zajlanak. A MÁV tájékoztatása szerint ezek az intézkedések célja a késések csökkentése és a vonatsebesség növelése.

Rétszilas és Keszőhidegkút-Gyönk között teljesen leállították a vonatforgalmat július 18-ig, ugyanis Simontornya állomás több vágányát átépítik, a település szélén található Sió-hídon felújítási munkálatokat végeznek, Pincehelynél pedig a 61-es főút három vágányt átszelő közúti-vasúti átjáróját is újjáépítik.

Vágányok modernizálása, hídak felújítása és vasúti átjárók korszerűsítése.

A simontornyai vasútállomás III. fővágányában több mint 600 méteren cserélik, rostálják át az ágyazatot, pótolják a zúzottkövet, majd pedig vágányszabályozásokat végeznek itt és a IV. vágányon is, 150 méteres szakaszon pedig földmunkás technológiával megerősítik a III. vágány alépítményét teljes ágyazatcserével együtt. A munkálatok során 12 darab 120 méteres hosszúsínt fektetnek le és további síneket is cserélnek, ezenkívül a váltókon is elvégzik a szükséges karbantartásokat - emelték ki.

Ugyanezen időszakban a Simontornya közelében található vasúti Sió-hídnál 45 méteren újítják meg a vágányokat, beleértve a teljes ágyazatot és a betonaljakat is. Ezen kívül a Csilléry-féle szerkezet cseréjére is sor kerül. Ez a síndilatációs konstrukció lehetővé teszi a csatlakozó sínszálak elmozdulását, mivel alkalmazkodik a felépítmény és a híd dilatációs mozgásaihoz. Ennek köszönhetően a vonatok biztonságosan áthaladhatnak a hídon, függetlenül a változó hőmérsékleti viszonyoktól – tájékoztattak a szakemberek.

Pincehelyen június 23-tól július 13-ig jelentős felújítás veszi kezdetét a 61-es főúton található, három vágánnyal kereszteződő vasúti átjárónál. A projekt során a vágányok cseréje mellett alépítményi védőréteget is kialakítanak, váltókat fognak cserélni, továbbá új vízelvezető rendszert telepítenek. A közúton és az átjáró mellett található gyalogos átkelőn is új burkolati elemeket helyeznek el, hogy ezzel kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyék az átkelést az arra közlekedők számára - áll a hivatalos tájékoztatásban.

Fokozatosan emelkedik a pályasebesség.

A rekonstrukciós munkálatok keretében 14 darab 120 méteres és 10 darab 24 méteres hosszúságú sínszakaszt helyeznek el. Emellett közel 4000 tonna zúzottkő kerül beépítésre a vasúti pályába, több mint 300 vasbetonalj cseréje történik meg, továbbá 230 tonna aszfaltot és útalapot, valamint 90 tonna transzportbetont használnak fel. A szabályozások életbe lépése után Simontornya állomáson 300 méteres szakaszon 120 km/órára, míg Pincehely állomás II. vágányán 100 km/órára emelik az engedélyezett sebességet.

A vágányzár időszakában a MÁV Pályaműködtetési Zrt. irányításával zajlik a pályafelújítás, amelyhez körülbelül 80-100 szakember fog hozzájárulni. A munkálatok során nagy teljesítményű munkagépek, daruk, valamint vasútüzemi és közúti járművek is részt vesznek. A kivitelezéshez a MÁV saját forrásaiból, összesen körülbelül 700 millió forintból biztosítja a szükséges anyagiakat.

A Budapest-Pécs vasútvonalon a vágányzár időszakában pótlóbuszok biztosítják az utazást a Mecsek InterCity vonatok helyett, amelyek Sárbogárd és Dombóvár között közlekednek. Emellett a kaposvári Kresz Géza, Rippl-Rónai és Somogy InterCity-k, valamint a személyvonatok is érintettek: ezek Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk között helyettesítő buszokkal közlekednek.

Az InterCityk a Keleti helyett Budapest-Kelenföld állomásig közlekednek és onnan is indulnak. A felújítás ideje alatt javasoljuk a térségi VOLÁN járatok igénybevételét, amelyek a munkálatok alatt is zavartalanul közlekednek.

Hangsúlyozták, a teljes vágányzárat azért időzítették a nyári szabadságolások, illetve az egyetemi szünet idejére, mert a sokéves tapasztalatok szerint ilyenkor jelentős mértékben csökken az utasforgalom, így a korlátozások, a menetrendi módosítások és az átszállások a lehető legkevesebb embert érintik.

Related posts