A kínai piacon az elektromos Mazda 6 ára mindössze a magyar ár felét teszi ki.

Idén nyáron debütál az európai piacon a Mazda 6e, ám sajnos több szempontból is lemarad a kínai megfelelőjével szemben.
Teljesen új és meglepő módon lép vissza a Mazda6 Európa színpadára. A japán autógyártó nem a klasszikus középkategóriás szedán új generációját hozza el, hanem egy eredetileg a kínai piacon tervezett modellt, amelyet Mazda 6e néven dob piacra. Érdekesség, hogy ez a változat nem a megszokott japán technológiai alapokra épül, hanem a kínai Changan cég adta az alapot, míg a gyártásért egy vegyesvállalat felel. A jó hír, hogy a japán tervezők kezébe került a ceruza, így a külső megjelenés a Mazda hagyományos design nyelvét követi. Azonban, ha belépünk a belső térbe, a helyzet drámai módon megváltozik: a kínai modellekre jellemző minimalista design és a hatalmas képernyők uralják a teret.
A Kínában EZ-6 néven ismert jármű várhatóan körülbelül egy évvel a kínai debütálás után érkezik meg Magyarországra. Ez a modell visszahozza a hátsókerék-meghajtású, középkategóriás személyautók világát a Mazda palettájára, ám fontos megjegyezni, hogy a benzinmotoros verziót nem kínálják az európai piacon. Itt kizárólag tisztán elektromos kivitelben lesz elérhető, a hatótávnövelős hibrid alternatíva nem szerepel a lehetőségek között. A hosszabb, 552 kilométeres hatótávú modell egy 80 kilowattórás akkumulátorral és 245 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, míg a kisebb változat 68,8 kilowattórás akkumulátorral és 258 lóerős teljesítménnyel készül, ennek hatótávolsága pedig 449 kilométer. A kínai piacon elérhető benzinmotoros verzió egy 1,5 literes, négyhengeres motorral is rendelkezik, amely önállóan 95 lóerős teljesítményre képes, ezzel egészítve ki az elektromos hajtást.
A hazai konfigurátor szerint a kisebb, de erősebb akkumulátorral rendelkező változat kedvezőbb áron, 18 millió forintért elérhető. A Long Range verzió csupán 900 ezer forinttal drágább, így a választás nem nehéz. Érdekesség, hogy Kínában egy 56 kilowattórás akkumulátorral rendelkező modell is kapható, amely szintén 480 kilométeres hatótávot ígér, még ha az akkumulátor kapacitása alacsonyabb is, mint az európai alapmodellé. Az ottani belépő ár mindössze 8,3 millió forint, amihez képest Magyarországon ennyiért legfeljebb egy BYD Dolphin Surf vagy egy Leapmotor T03 vihető haza, de ezek nem közelítik meg a 6e méretét vagy kényelmét.