A magyar autósok közel fele már elnevezte a járművét - E-volution - DigitalHungary - Ahol a digitális és a valóság találkozik. Fedezd fel az élet virtuális dimenzióját!


A magyar autósok közel fele kötődött már annyira járművéhez, hogy becenevet is adott neki - derül ki az OMODA autók gyártója, a Chery Group felméréséből. A sofőrök mintegy harmada mossa le havonta legalább egyszer autóját, és hasonló azok aránya is, akik ilyen rendszerességgel takarítják azt belülről.

Nem túlzás azt állítani, hogy a magyar autósok különleges kapcsolatban állnak járműveikkel, hiszen sokan érzelmileg is kötődnek hozzájuk. A Chery Group által végzett felmérés alapján a hazai sofőrök közel fele már elnevezte autóját. A válaszadók 26%-a minden egyes járművét így tartja számon, míg 20% annyira ragaszkodik bizonyos autóihoz, hogy becenevet is ad nekik. Érdekes megfigyelni, hogy a legnagyobb arányban a 30-39 éves korosztály tagjai nevezik el autóikat; közülük 39% számolt be arról, hogy minden járművének volt már beceneve.

A jármű és a sofőr közötti érzelmi kapcsolódás szempontjából érdekes jelenség, hogy mennyire hajlandó a tulajdonos a saját ízléséhez és stílusához igazítani autója megjelenését. Ugyanakkor a válaszadók jelentős része, 48 százalék, nem érez késztetést arra, hogy a személyre szabásra időt és energiát áldozzon. A következő legnagyobb csoportot azok alkotják, akik egy-két aprósággal, mint például egyedi díszítésekkel vagy matricákkal próbálják feldobni járművük külsejét; a megkérdezettek közel egyharmada ezt a megoldást választotta.

A válaszadók körében közel ötöde végzett kisebb átalakításokat az utastérben vagy az autó külsején. Azok aránya, akik valóban szeretnék, hogy járművük a személyiségük kifejeződése legyen, 5 százalék, és ők az utastér és/vagy a külső dizájnján is nyomot hagytak. Érdekes megfigyelés, hogy a női válaszadók hajlamosabbak díszíteni az autójukat, mint a férfiak. A hölgyek egyharmada egy-két személyes tárggyal vagy dekorációval frissíti fel a jármű megjelenését, míg 20 százalékuk mind a belső, mind a külső területen végzett változtatásokat.

Csak az autósok harmada mossa havonta járművét

A névadás és az egyéni ízlésünket megjelenítő díszítések mellett az autó tisztasága is sokat árul el a sofőr és járműve közötti kapcsolatról. Meglepő módon a hazai autósok körében még mindig bőven van hova fejlődni ezen a téren. A felmérések szerint csupán egyharmaduk mos le havonta legalább egyszer autót, akár otthon, akár autómosóban. Az autótulajdonosok negyede csak akkor veszi elő a vízcsövet vagy a mosószivacsot, ha valamilyen fontos esemény vagy találkozó előtt áll, míg 22 százalék csupán akkor takarítja el a koszos felületeket, ha az autó már kritikusan elhanyagolt állapotba kerül. A válaszadók ötöde pedig évente csak néhány alkalommal veszi rá magát a tisztításra. Ez a tendencia rávilágít arra, hogy a járműápolás nem csupán a külső megjelenés, hanem a sofőr személyiségének és értékrendjének kifejeződése is.

A járművek belső tisztaságának megőrzése terén némileg kedvezőbb a helyzet, hiszen a megkérdezettek 35%-a havonta legalább egyszer rászánja magát az autója takarítására. A Chery Group által végzett felmérés eredményei szerint a válaszadók 30%-a évente néhány alkalommal végzi el ezt a feladatot, míg egyötödük csupán akkor takarít, ha fontos helyre vagy jelentős személyhez készül látogatni. Érdekes, hogy azok aránya, akik csak akkor foglalkoznak az autó belsejének tisztításával, amikor már nagyon elhanyagolt állapotba került, mindössze 14%-ra tehető.

Megérkezett az OMODA 5 EV – az elektromos jármű, amely új dimenziókat nyit a fenntarthatóság és a modern technológia világában!

A Chery Group legújabb büszkesége, az OMODA 5-ös modell, mostantól Magyarországon is elérhető, és minden olyan jellemzővel bír, ami miatt a hazai autósok szívébe könnyen belopja magát. Ezt a különleges autót akár becenevével, vagy személyes kiegészítőivel is kifejezhetik majd a tulajdonosok. Az OMODA 5-ös esetében igazán figyelemre méltó, hogy az alapfelszereltség már önmagában is számos extra lehetőséget kínál. A Comfort modell, amely az alapváltozat, többek között 18 hüvelykes könnyűfém felniket, egy lenyűgöző 12,3 hüvelykes dupla LCD kijelzőt és egy 50W teljesítményű vezeték nélküli mobiltöltőt kínál. A biztonságos parkolást tolatókamera segíti, míg a sportos első ülések fűtéssel és szellőztetéssel vannak ellátva, hogy a legnagyobb kényelmet nyújtsák. Az Apple CarPlay és Android Auto fedélzeti rendszerek pedig garantálják, hogy a digitális világ mindig kéznél legyen. Ezen felül intelligens hangvezérlés, kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás is a standard felszereltség részét képezi, így az OMODA 5-ös nemcsak stílusos, hanem rendkívül praktikus választás is. Ez a modell valóban új dimenziót nyithat a modern autózás világában Magyarországon!

Jelenleg az autót nemcsak Budapest négy márkakereskedésében, hanem Békéscsabán, Kecskeméten, Pécsett és Szegeden is egy-egy bemutatóteremben felfedezhetik, tesztelhetik és megvásárolhatják a hazai vásárlók.

A hazai autós közösség izgalmas újdonsággal gazdagodik, hiszen az OMODA 5 EV elektromos autó hamarosan elérhetővé válik Magyarországon. A Genius Automotive Europe Kft. bejelentette, hogy a járművet, amely már az Egyesült Királyságban és Spanyolországban is jelentős népszerűségnek örvend, most a magyar piacon is bemutatja.

A 1997-ben létrehozott Chery mára Kína legnagyobb autóexportőrévé nőtte ki magát. A vállalat tavaly körülbelül 1,9 millió autót értékesített, amelyek közül 900 ezer darabot a nemzetközi piacokon értékesítettek.

Related posts