A McLaren csapata felfedezte, hogy nincs értelme a saját pilótáikat hátráltatni.
Az utolsó két versenyhétvégén a McLaren pilótái, Lando Norris és Oscar Piastri, sajnálatos módon összeütköztek, és mindkét esetben voltak felelősek. Andrea Stella, a csapatfőnök, rámutatott, hogy a saját versenyzőikkel szembeni szankciók bevezetése már csak azért sem indokolt, mert Max Verstappen a bajnokságban fenyegetően közel van hozzájuk.
A Szingapúri Nagydíj rajtjánál Norris előzési manővere következtében összeütközött Piastrival, ami után napvilágra került, hogy a McLaren valamilyen enyhe "szankciót" alkalmazott Norrisra a szezon hátralévő részére. Sajtóértesülések szerint ez a lépés abban nyilvánul meg, hogy az időmérők végső szakaszában ezentúl Piastri fog előnyösebb időzítést kapni, és ő fog a második helyen pályára hajtani.
Ez a szankció csupán egy versenyhétvégét élt meg. Az austini sprintversenyen történt ütközés után, amely a két autó kettős kieséséhez vezetett, a rajtbalesetben Piastri optimista manővere játszotta a főszerepet. Mexikóvárosban a csapat már azt jelezte, hogy Norrisra korábban kiszabott "következmények" is eltűntek, így a két versenyző egyenlő esélyekkel, egálból folytathatja a harcot a világbajnoki címért.
Verstappen a saját hétvégi esélyeire vetett keresztet, de Marko inkább Piastriéira
Stella Mexikóban, az Autosportnak adott interjújában kifejtette, miért döntöttek úgy, hogy a saját versenyzőik házon belüli büntetését felfüggesztik, amennyiben az érintettek megszegik a tiszta versenyzésre vonatkozó "papajaszabályaikat".
Mint mindig, most is nyitott szívvel és építő szándékkal vizsgáljuk meg a csapat és a versenyzők teljesítményét. Úgy véltük, hogy a legjobb megközelítés, ha újrakezdjük, és mindössze egy dolgot tartunk szem előtt: az egyéni bajnoki cím színének papaja árnyalatúnak kell lennie.
"Minden más kérdésnél sürgetőbb, amikor valaki hatalmas energiával érkezik" - fogalmazott a McLaren csapatvezetője, utalva arra, hogy célunk az, hogy megfékezzük ezt a lendületet, és átirányítsuk azt a papaja oldalára. A "lendület" kifejezés alatt értelemszerűen Verstappenre céloz, aki négy versenyhétvége alatt lenyűgöző módon, 104 pontról mindössze 40 pontra csökkentette a hátrányát a tabellát vezető Piastrival szemben.





