A pünkösdi hosszú hétvége első délelőttjén váratlanul összeomlott a balatoni vonat, ami sokak számára meglepetésként érkezett.

Meghibásodott Tárnokon a sorompó reggel, ami jelentősen lassította a vonatközlekedést a Velencei-tó és Balaton felé. A Mávinform közlése szerint a székesfehérvári vonalon és a csatlakozó vonalain 30-60 perccel hosszabb menetidőre, néhány állomáson a megszokottnál hosszabb ideig tartó várakozásra lehet számítani. A késések csökkentése érdekében több vonat Érd felső felé közlekedik, ezek a járatok a Vonatinfó térképen nem követhetők.
A sorompó meghibásodása következtében délelőtt számos járat nem tudta elérni a Balaton partját. A Balatonfüredről 8:23-kor a Déli pályaudvarra induló Vízipók sebesvonat (19727) csak Budapest-Kelenföldig tudott közlekedni, hasonlóképpen ahhoz a Vízipók sebesvonathoz, amely 11:30-kor indult a Déliből Balatonfüredre.
A Balatonfüredről 9:11-kor útnak indult Katica InterRégió (IR 19747) már elérte Martonvásárt. Ezzel párhuzamosan a Balatonszentgyörgyről 8:15-kor a Déli pályaudvar felé induló Déli-Parti InterRégió (IR 18407) is csak Martonvásárig jutott el.
A Velencei-tóhoz igyekvők reggelje nem indult zökkenőmentesen. A Déli pályaudvarról 9:40-kor útnak induló G30-as vonat (4592) Gárdonytól Z30-as járatként (4514) folytatta útját, míg a Székesfehérvárról 11:48-kor a Délibe tartó Z30-as vonat (4525) csupán Gárdonyig közlekedett. Sajnos a Déliből 11:50-kor Pusztaszabolcsra induló S40-es járat (4124) teljesen elmaradt, és a Kőbánya-Kispestről 10:57-kor Tárnokra elindult S36-os vonat (3864) is csupán Budapest-Kelenföldig jutott el. Továbbá, a Déli pályaudvarról 11:10-kor Székesfehérvárra tartó Z30-as járat (4524) szintén csak Gárdonyig érkezett meg.
Vitézy Dávid a Facebookon érdeklődött Lázár János közlekedési minisztertől, hogy:
Az első nyári hétvége beköszöntével az év elején megfogalmazott tíz pontod hirtelen szertefoszlott. Újra eljött az idő, hogy egy MÁV-vezetőt kirúgj? Talán csak a bosszúvágyad szól belőled?
Kiemelte, hogy "míg az autópályákra hatalmas összegek áramlanak, a vasúti szektorban csupán néhány mellékhelyiség karbantartása jelenti az idei legjelentősebb fejlesztési célt. Csehország ebben az évben ötvenszer több pénzt fordít a vasúthálózat fejlesztésére, mint Magyarország."
Egy különleges eseményként indult el a MÁV késési biztosítása június 1-jén, amelynek keretében mindössze három nap alatt már 9600 utas kapta vissza a jegyárának felét.