Amikor a szépség felülmúlja a sebességet - Honda Prelude tesztvezetés A Honda Prelude nem csupán egy autó; ez egy igazi műalkotás, amely a klasszikus dizájn és a sportos teljesítmény tökéletes egyensúlyát képviseli. A tesztvezetés során nem csupán a moto
Jamamotó Ko, a Honda Europe technikai tanácsadója, aki öt nyelven beszél és 13 alkalommal indult a legendás Nürburgringi 24 órás versenyen a japán gyártó versenyautóival, nyíltan válaszolt a franciaországi új Prelude sajtóbemutatóján a jelenlévőket foglalkoztató nehéz kérdésre. „Tisztában vagyunk azzal, hogy sok Honda-rajongó kifejezte elégedetlenségét a műszaki adatok láttán az internetes fórumokon és a közösségi médiában. A legtöbben egy 250 lóerős turbós benzinmotorra és kézi váltóra vágynának, nem pedig egy hibrid hajtásláncra e-CVT-vel. Sokan elfelejtik, hogy nyomatékban így is azon a szinten vagyunk, mint amit egy ilyen benzinmotor tudna nyújtani. Ráadásul a villanymotor már alapjáraton is képes leadni a maximális 315 Nm-t, és pontosan ez az, amit az ember gyorsítás közben tapasztal. A teljesítmény a hétköznapi használat során nem annyira lényeges, mivel csak a végsebességet befolyásolja. Arra kérek mindenkit, hogy először próbálja ki az autót, és csak utána alkosson véleményt” - mondta a szakértő, aki miatt az utóbbi 10-15 évben a Honda sajtóbemutatói mindig különösen izgalmasak számomra.
Ő ugyanis rendkívül világosan és alaposan mutatja be a japán márka legújabb innovációit. Részletes, mégis könnyen érthető grafikákat is alkalmaz, amelyek önállóan is bizonyítják, hogy a Honda a mérnökiesség élvonalában áll. A motor és a futómű mindig is prioritást élvezett náluk, még a modern infotainment-rendszerekkel, online szolgáltatásokkal és személyre szabható díszítésekkel szemben, távol tartva magát a marketing csillogástól.
A 2023-as Tokiói Autószalonon a Honda egy igazán meglepő húzással állt elő: a legendás Prelude sorozat, amely 1978-től egészen 2001-ig öt generáción keresztül hódította meg a közönséget, ismét életre kelt egy lenyűgöző tanulmány formájában. Két évvel később, lényegi változtatások nélkül, már a sorozatgyártásba is átkerült Japánban. Érdekes, hogy a 90-es években a tömeggyártók körében népszerűvé vált, hogy különböző népautók alapjaira elegáns kupékat alkottak. Ekkoriban láthattuk például az Opel Calibrát, amely a Vectra platformjára épült, a Ford Cougar, ami a Mondeo alapjaira készült, vagy a gyönyörű Peugeot 406 Coupét, amelyet a híres Pininfarina tervezett.





