Ausztria, mint a járműipari kutatás és fejlesztés egyik kiemelkedő központja, innovatív megoldásokkal és technológiai újításokkal gazdagítja a globális autóipart. Az ország nem csupán a hagyományos járműgyártásban, hanem a fenntartható és elektromos mobil

1987-ben a vállalatot szétválasztották, és a haszongépjárművek gyártására specializálódott részleg az MAN irányítása alá került. Ez a gyártóegység a mai napig működik Steyr városában, ahol körülbelül 2000 munkavállalót foglalkoztat. Emellett az osztrák haszongépjármű-gyártás színterén jelentős szereplő a Rosenbauer, amely a Mercedes alapjaira épít különféle járműveket, többek között tűzoltóautókat is.
Steyr városának legnagyobb munkáltatója meglepő módon nem a Steyr valamelyik utódvállalata, hanem a BMW. A helyi motorgyárában több mint 4100 dolgozó tevékenykedik, hozzájárulva ezzel a város gazdasági életének dinamizmusához.
A Steyr személyautós ágazata a későbbiekben a kanadai Magna céghez került, amely mára a globális szerződéses gyártás egyik vezető szereplőjévé nőtte ki magát. A közelmúltban például a Fisker Ocean elektromos SUV-k gyártása is a Magna Steyr grazi létesítményében zajlott, bizonyítva a cég innovatív és modern gyártási képességeit.
A járműgyártók között meg kell még említeni a KTM-et, ami Európa egyik legnagyobb motorkerékpár-gyártója.
Ausztria gazdasági táján kiemelkedő szereplőként emelkedik ki az AVL, mely nemcsak hazánkban, hanem világszerte elismert motorfejlesztő cég. Az AVL a független motorfejlesztés éllovasa, és elkötelezett a kutatás-fejlesztési innovációk iránt, amit Magyarországon, a ZalaZONE innovációs központban is folytat. Ezen kívül Ausztriában a Bosch is jelen van, továbbá számos kisebb vállalkozás tevékenykedik a K+F szektorban, hozzájárulva a technológiai előrelépéshez és a versenyképesség növeléséhez.
A járműipar különösen szoros és gyümölcsöző együttműködéseket ápol az oktatási intézményekkel, különösen a Grazi Egyetem és a TU Graz területén, ahol világszinten jelentős innovációk születnek. Ilyen úttörő fejlesztés volt például a robotizált elektromosautó-töltő, amelyről már az autopro.hu is beszámolt.
A járműipar Ausztriában a legdominánsabb ipari ágazat, amely a nemzeti GDP körülbelül tíz százalékát termeli. Az ország kiemelkedő gazdasági teljesítménye világszerte elismert, hiszen nemcsak a nominális GDP tekintetében áll a csúcson, hanem egy főre eső GDP alapján is a 13. helyen foglal helyet. Ez a szektor tehát nem csupán az osztrák gazdaság motorja, hanem hozzájárul a globális piacon való versenyképességhez is.
Érdemes kiemelni, hogy az osztrák járműipar tevékenységének körülbelül 90%-a exportálásra irányul. A legfőbb célpiacok között Németország áll, de az Európai Unió egyéb területeire is jelentős mennyiségű termék jut el.