A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete úgy véli, hogy az ügyfélkapu megszüntetését el kell halasztani.
A korábban alkalmazott QR kódos és authentikátor alapú második faktor kapcsán egy friss felmérés készült, amely várhatóan nem túl kedvező eredményekkel zárult. A válaszadók között meglehetősen kevesen vallották be, hogy tisztában vannak azzal, milyen elvárásokat támaszt az állam az elektronikus ügyintézés során.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) nemrégiben nyilvánosságra hozott egy közleményt, amelyben kifejezte aggályait a Digitális Magyarország Ügynökség (DMÜ) ügyfélkapu megszüntetésével kapcsolatban. A közlemény szerint a jogalkotó megtiltotta a DMÜ számára, hogy elhalassza az ügyfélkapu 2025. január 15-én éjfélkor esedékes leállítását. Az új ügyfélkapu+ bevezetésének indoklása az, hogy az eddig alkalmazott egyfaktoros (login+jelszó) belépési rendszer "nem elegendő", azonban a közlemény megjegyzi, hogy erre vonatkozóan konkrét bizonyítékokat eddig senki sem mutatott be.
Az MKOE szerint eközben az IDOMSOFT Zrt. még csak most, 2024. december 4-én írt ki pályázatot az ügyfélkapu helyébe lépő ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére.
A MKOE tapasztalatai alapján megfigyelhető, hogy az állampolgárok nemcsak az "authentikátor" kifejezést nem értik, hanem a QR kódos regisztrációt is bonyolultnak és nehezen érthetőnek találják. Ennek fényében a DMÜ irányítása alatt működő IDOMSOFT Zrt. úgy döntött, hogy egy új, email alapú bejelentkezési lehetőséggel bővíti a második azonosítási faktort. Érdekesség, hogy ezt a pályázatot éppen most írták ki. A pályázat részletes leírása és specifikációja az EPR platformján érhető el.
A közleményben kifejtették, hogy bár kaptak ígéretet a pályázat kiírása előtti egyeztetésre, arra végül nem maradt idő. Az egyesület véleménye szerint ez is jól tükrözi, hogy az ügyfélkapu megszüntetése elhamarkodott döntés volt, amit érdemes lenne későbbre halasztani.