"Ez a beállítás lett a fókuszunk középpontja" - határozott lépéssel diadalmaskodott a Red Bull, de most úgy tűnik, hogy visszavonulót kell fújnia | M4 Sport

A Red Bull pontosan így képzelte el a belgiumi sprintfutamot. A beállítási stratégiájuk most elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy felülmúlják a McLaren csapatát, de Helmut Marko már előre jelezte, hogy a jövőbeli versenyekre szükség lesz a változtatásokra.
Lényegében nem tettek mást, mint három hete Silverstone-ban, a különbség csak annyi, hogy most a dicsőség mellett pontok is jártak nekik. A Brit Nagydíjon Max Verstappen azzal nyerte meg a szombati időmérő edzést, hogy extrém kicsi leszorítóerőt biztosító hátsó szárnyat (valójában éppen a Spára tervezettet) tetetett fel az addig túlságosan alulkormányzott autójára. Ez elég volt a McLarenek legyőzéséhez, ugyanakkor vasárnap csúnyán visszaütött a taktika, mivel az esőben csak vergődött a tapadáshiány miatt.
A címvédő autójára ezen a hétvégén is a kisebb hátsó légterelő került fel Spában. A sprintidőmérőn ez a második rajtkockát hozta, de az egyenesekben olyan tempóelőnyre tett szert általa a pole-szerző Oscar Piastrival szemben, hogy a szombati sprintfutam rajtja után egyből meg tudta előzni az ausztrált a Kemmel-egyenesben. Ezt követően már "csak" védekeznie kellett, amit 15 körön keresztül hibátlanul meg is tett, így övé lett a sprintgyőzelem és az érte járó 8 pont.
Helmut Marko, a csapat tanácsadója, a versenyt követően az ORF-nek nyilatkozva megerősítette: "Max fantasztikus teljesítményt nyújtott. Kétszer is akadt egy-egy kisebb zökkenő, amikor Piastri négy tizedre felzárkózott. De mindketten az abszolút határokon autóztak. A kulcs az volt, hogy Max ismét olyan időket futott, hogy közben ügyesen kímélte a gumijait."
Marko hangsúlyozta, hogy jól átgondolt tervet valósítottak meg.
Az osztrák már pénteken azt mondta, hogy a kisebb szárny lehet az egyetlen esélyük arra, hogy közelebb kerüljenek a McLarenhez, mivel ha nagyobb szárnyat választanának, túl sok időt veszítenének az első és a harmadik szektorban az aerodinamikai szempontból hatékonyabb McLarenekkel szemben.
Silverstone-nal ellentétben most volt miért kockáztatniuk, hiszen pontok jelentették a tétet. Marko ugyanakkor előrevetítette, hogy a múltkoriból okulva a folytatásban irányt válthatnak, mivel nagy az esély a vasárnapi esőre Belgiumban.
- vezette le Marko, hogyan tovább.
A Red Bull új csapatfőnöke, Laurent Mekies hangsúlyozta, hogy a csapat agresszív stratégiai döntései vezettek a sikerhez. "Soha nem csupán egyetlen választási lehetőség áll előttünk, így ez a szárny sem volt az egyedüli opció. A fiúk merész irányt választottak, ami bizonyos előnyöket és hátrányokat is magában hordozott, de a mai teljesítményünket mindenképpen támogatta."
„Mit is mondhatnék? A fiúk fantasztikus teljesítményt nyújtottak! Max hihetetlen nyomás alatt versenyzett a tizenöt kör során, és egyetlen hibát sem vétett. Ő és a csapat maximálisan kihasználta az autó adta lehetőségeket. Bár nem mi voltunk a leggyorsabbak ma, sikerült megőriznünk a helyünket, taktikusan beosztani a gumikat, és ügyesen kezelni a McLareneket” - nyilatkozta Mekies a brit Sky Sportsnak.
Az ORF-nek tett nyilatkozatában ő is rámutatott, hogy változások várhatóak. "Tényleg nagyon határozottan léptünk fel eddig. Most viszont elérkezett az újrakezdés pillanata. Fontos, hogy átgondoljuk a helyzetet, figyelembe véve az előrejelzéseket is, és meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt" - mondta mosolyogva.
Verstappen közben hangsúlyozta, hogy a Silverstone-i versenyt követően kétszer is alaposan át kell nézniük a meteorológiai előrejelzéseket, és ezúttal nem szabad hibázniuk. Az előrejelzések alapján pedig a vasárnapi esőre 80%-os valószínűséggel számíthatnak.
Akárhogy is alakul a folytatás náluk, Verstappen győzelmével sikerült elbizonytalanítaniuk a McLarent. A futam után Oscar Piastri és Andrea Stella csapatfőnök is arról beszélt, hogy gondolkodnak, milyen irányt vegyenek a leszorítóerő terén. Egyik oldalon ott a jósolt eső, a másikon a sprintes patthelyzet, amit szeretnének elkerülni. A Red Bull lépésével azonban könnyen lehet, hogy nincs is mire reagálniuk.