A Tisza Párt ambiciózus tervei az oktatás területén a választások utáni első száz napban a következőképpen alakulnának: 1. **Oktatási reformok bevezetése**: Az új vezetés prioritásként kezelné az oktatási rendszer átalakítását, hogy a tananyag jobban iga


Tíz év elteltével a jelenlegi oktatási rendszerben dolgozó tanárok körülbelül fele nyugdíjba vonul.

Az oktatási kerekasztal keretein belül Jakab Zsuzsanna, pedagógus és szakképzési szakértő, valamint Trembeczki Csaba, innovatív mestertanár, aki a matematika területén tevékenykedik, folytattak eszmecserét. A beszélgetést Bódis Kriszta moderálta, aki ügyesen irányította a diskurzus menetét.

Trembeczki Csaba kifejezte, hogy rendkívül optimista természeténél fogva mindig nyitott a körülötte lévő emberek iránt. Ezzel az attitűddel teremt bizalmas légkört, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy az emberek valódi partnerekként működjenek együtt. Véleménye szerint az oktatási rendszer legnagyobb kihívása a bizalom hiánya, amely gátat szab a sikeres együttműködésnek.

A bizalomhiány eredményeként alakult ki, hogy az oktatási rendszer fenntartói hálózata ennyire koncentrált figyelmet kapott.

Az órahálókat említve, a beszélgetés során arra hívta fel a figyelmet, hogy ezek a struktúrák lehetőséget adnak az intézmények számára, hogy pontosan meghatározzák helyüket az oktatási rendszerben. Ennek azonban az a nem kívánt következménye, hogy a tanárok és az iskolák mozgástere jelentősen beszűkül. Ez a szűk keret pedig végső soron ahhoz vezet, hogy a pedagógusok kiégnek, a fiatalok pedig elfordulnak a pályától, ami a tanárok közösségének elöregedéséhez vezet.

Tíz év elteltével a jelenlegi oktatási rendszerben dolgozó tanárok körülbelül fele nyugdíjba vonul.

- A mestertanár ráirányította a figyelmet a problémára.

Jakab Zsuzsanna szerint folyamatosan változik a társadalmunk, az oktatásnak pedig az új kihívásokra kell reflektálnia, amelyek a megújuló társadalomban tevékenyen tudnak részt venni.

Az oktatás minden életkorban és minden szakaszban formálja a jövőnket. Nincs megkötött korhatár, amely meghatározná, mikor lehet tanulni, hiszen az ismeretek és készségek elsajátítása egy folyamatos folyamat. A tanulók a rendszer szívét képezik, ők azok, akik a tudás világába lépve felfedezik a lehetőségeket és alakítják sorsukat.

- Emelte ki a pedagógus, aki úgy véli, hogy a jelenlegi oktatási rendszerben a fiatalok túlzottan meg vannak terhelve. Olyan hatalmas mennyiségű tananyagot kell elsajátítaniuk, ami komoly nehézségeket jelent számukra.

Related posts