Három csapat áll fej-fej mellett! Leclerc vezeti a sort a Brit Nagydíj időmérő edzése előtt | M4 Sport


Charles Leclerc volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj utolsó szabadedzésén Silverstone-ban. A monacói előnye minimális volt: Oscar Piastri és Max Verstappen is egy tizeden belül zárt hozzá képest a piros zászlóval megszakított edzés végén.

Szombaton, ahogy azt a meteorológiai előrejelzések megjósolták, hűvösebb időjárás köszöntötte a mezőnyt Silverstone-ban. Eső viszont nem látogatott el a pályára, így a bordázott gumik továbbra is nyugodtan pihentek a kamrákban.

Favoritként, mint a 2025-ös szezon legnagyobb részében, a McLaren várta az időmérő napját, miután pénteken Lando Norris volt a leggyorsabb.

De jól kezdték a hétvégét a Ferrari versenyzői is, valamint a Red Bull sem írta még le a hétvégét - világbajnokuk, Max Verstappen viszont már pesszimistább volt a teljesítményt és a várakozásokat illetően.

A harmadik edzés kezdetén, ahogyan azt már megszokhattuk, a légkör nyugodt volt: az első tíz perc elteltével mindössze két versenyzőnek volt eddig mért köre.

Az Alpine kettősét, Franco Colapintót és Pierre Gaslyt, izgalmas pillanatok kísérték, amikor a pályára lépett. Először Lewis Hamilton érkezett, a Ferrarival, akit hazai közönsége lelkesen ünnepelt, majd Nico Hülkenberg is csatlakozott a Sauber volánjánál. Az első negyedóra végén e négy versenyző dominálta az eredménylistát, mindannyian kiemelkedő teljesítményt nyújtva.

Később aztán beindult az élet, és a második tíz perc végére már csak négyen tartózkodtak a pályán időeredmény nélkül, de ők is aktívan részt vettek a játékban.

A leggyorsabb körüli teljesítményét továbbra is a Ferrari mutatta be, ám Hamilton helyét átadta Charles Leclerc-nek, aki átvette a vezetést. Verstappen a második pozícióban tűnt fel, míg Hamilton a harmadik helyen zárta a kört. Őt követően George Russell és Lando Norris érkezett. A hatodik helyen Andrea Kimi Antonelli végzett, míg Alexander Albon a hetedik pozíciót foglalta el. A legjobb tíz között még Cunoda Juki, Oscar Piastri és Lance Stroll neve is szerepelt.

A versenyt a lágy gumikkal teljesítő pilóták közül Stroll és Albon voltak a kivételek; a kanadai és a thai versenyzők közepes keveréken indultak neki a megmérettetésnek.

Ahogy az első fél óra vége felé közeledett, Hamilton újra felgyorsított: az első és a második szektorban ő volt a leggyorsabb, azonban az utolsó szektorban visszafogta a tempót, így nem zárta le a körét. Ennek következtében továbbra is a csapattársa vezette a mezőnyt.

Húsz perccel az edzés vége előtt a Mercedes versenyzői gyorsultak (ők egyébként várták a lehűlést, autójuk ugyanis általában jobban működik alacsonyabb hőmérséklet mellett). Russell a második helyre lépett elő, Antonelli pedig két biztató szektor után engedte el az utolsót.

A Mercedes teljesítményét követően, az utolsó negyedórához közeledve a McLaren is megmutatta, mit tud. Norris, a leggyorsabb körével, azonnal az élre ugrott, három tizedmásodperccel megelőzve Leclerc-t, aki eddig az élen állt. Piastri, csapattársa, még ennél is gyorsabb volt, és mindössze négy századdal futott jobb időt, így a McLaren igencsak dominálta a pályát.

Bár csupán néhány tizedmásodperc választotta el őket, Verstappen mégis képes volt megkülönböztetni magát a mezőnytől a leggyorsabb körével: a holland versenyző a második helyre ugrott, mindössze 19 ezredmásodperces lemaradással.

Biztató kört futott a csapattárs, az előző hetekben döcögősen teljesítő Cunoda is, aki az ötödik pozícióban várt az utolsó tíz percet.

Leclerc gyors köre új izgalmat hozott a versenybe, hiszen a monacói pilóta az élen találta magát, mindössze 68 ezredmásodperccel megelőzve Piastrit. Ezzel a helyzet még inkább kiéleződött, hiszen már három csapat, a Ferrari, a McLaren és a Red Bull is egy tizedmásodpercen belül szerepel, ami rendkívül szoros versenyt ígér.

Leclerc teljesítménye után Hamilton is feltűnő sebességet mutatott, ám a hétszeres világbajnok nem tudta végigvinni a kört, miután a második szektor után piros zászlóval megszakították az edzést. Az ok: Oliver Bearman autójáról leszakadt törmelék borította be a pályát a Stowe szakaszán.

Az újraindítás előtt csupán öt perc állt rendelkezésre, így papíron még volt idő egy-egy gyors kört futni. Azonban a mezőnyből csak négy versenyző tudta ezt megtenni, mert Gabriel Bortoleto kicsúszott a Becketts kanyarnál. Az autója irányíthatatlanná vált, és végül a kavicságyban landolt.

Ezzel az edzés gyakorlatilag véget ért, és a Ferrari, valamint Leclerc diadalát hozta magával. A monacói versenyző előnye csupán néhány ezredmásodperc volt, hiszen Piastri 68, Verstappen 87, míg Norris már 108 ezredes hátrányban követte őt. Cunoda az ötödik helyen végzett, míg Oliver Bearman a hatodik pozíciót szerezte meg. Őt követte Albon, Russell, Isack Hadjar és Liam Lawson, így alakult ki az első tíz sorrendje. Hamilton bár gyors tempót diktált, végül a tizenegyedik helyen zárta a futamot.

Related posts