Az elméleti KRESZ oktatása jelentős átalakuláson ment keresztül, ami radikálisan megváltoztatta a tanulási folyamatokat.

Az elméleti KRESZ-oktatás az évek során jelentős átalakuláson ment keresztül; a pandémia után a digitális tanulási formák egyre hangsúlyosabbá váltak. Az e-learning egyre szélesebb körben elérhetővé válik, és fokozatosan felváltja a hagyományos tanítási módszereket.
Az online oktatás fejlődése a pandémia időszakában kapott igazán lendületet, amikor a járvány következtében a hagyományos, személyes jelenlétű tanórák lehetetlenné váltak. Ekkor a diákok a digitális világban összekapcsolódtak tanáraikkal és egymással, új formában folytatva tanulmányaikat.
A digitális oktatás világában létezik egy másik, aszinkron megközelítés is, amely lehetővé teszi a tanulók számára, hogy saját tempójukban, szabadon válasszák meg a tanulás helyét és idejét. Ez az önálló, interaktív tanulási mód nem csupán új lehetőségeket kínál, hanem a modern igényekhez is alkalmazkodik. A KRESZ oktatás terén elindult fejlesztések kiváló példát mutatnak arra, hogy egy komoly és összetett témát hogyan lehet hatékonyan és sikeresen feldolgozni, igazodva a mai kor kihívásaihoz és az új generációk elvárásaihoz - tájékoztatta szerkesztőségünket az eduKRESZ.
Az X generáció tagjai számára a hagyományos tanulási módszerek voltak a normák: KRESZ tankönyvek lapozgatásával és tesztkönyvek segítségével készültek fel a papíralapú vizsgákra. Ahogy a világunk folyamatosan fejlődik, a digitalizáció egyre inkább belépett a KRESZ tanulás világába is, megváltoztatva a megszokott tanulási gyakorlatokat.
Több mint 20 éve kezdődött el a folyamat, 2004-ben először a vizsgákat lehetett számítógépen elvégezni, majd 2012-ben a tantermi képzések mellett elindult az elméleti tanfolyam távoktatása. Az első generációs e-learning KRESZ anyagokban a szöveges tartalom mellett már számos kép és animáció is volt. A tananyagok később már okostelefonon és tableten is tanulhatóvá váltak.
Az e-learning tananyagok az utóbbi több mint egy évtized lenyűgöző fejlődésének tanúbizonyságát adják. Jelenleg a vezetési ismeretek elsajátítására készülők körében a résztvevők 90%-a ezt a modern megoldást részesíti előnyben a vizsgáikra való felkészülés során. A B kategóriás jogosítvány megszerzésére törekvő tanulók közül már több mint 700 ezer ember választotta ezt a digitális tanulási módszert, míg összességében az összes járműkategóriára vonatkozóan már 1 millióan döntöttek a tanulás ezen innovatív formája mellett.