Fábry Sándor egyedi stílusával és humorával mindig képes felpezsdíteni a közönséget. Most a zsidó és nem zsidó kabarék világába kalauzol minket, bemutatva a két kultúra közötti különbségeket és hasonlóságokat. Különleges megközelítése révén nemcsak szórak
A történet szereplői vajon milyen etnikai háttérrel rendelkeztek, és mely etnikai csoportokat igyekeztek elérni?
"Igen érdekes gondolatokat fejtegetett Fábry Sándor Háromszéken, lenne mit hozzátennünk, de csak azzal foglalkozunk, amely elkerülte az eddigi hozzászólók figyelmét. Ez a beszélgetés 68. percében hangzik el:
Az elmúlt húsz évben a humor világában izgalmas átalakulások zajlottak, hiszen a stand-up előadók többsége vidéki származású és szinte mindannyian diplomások. Ez azt jelenti, hogy a budapesti zsidó humor dominanciája már nem olyan megkerülhetetlen, mint korábban. Természetesen ez a stílus továbbra is jelentős szerepet játszik a humorfogyasztásban, de emellett érdemes figyelmet szentelni olyan produkcióknak is, mint a Szomszédnéni, amely egy másik etnikumból ered és egy másik közönséget céloz meg, így új perspektívákat és élményeket kínál.
Vizsgáljuk meg a Fábry által említett húsz évvel ezelőtti áttörést megelőző húsz év kiemelkedő figuráit a Rádiókabaré színpadáról:
* dr. Majláth Mikes László, jogász
* dr. Trunkó Barnabás, jogász
Dr. Farkasházy Tivadar, a közgazdaságtan és matematika területén jártas szakember, aki tudományos és gyakorlati tapasztalataival gazdagítja a gazdasági elemzések világát.
* Megyesi Gusztáv, Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem
* Déri János, Műegyetem, gépészmérnök
Verebes István, a Színház- és Filmművészeti Főiskola elismert alakja, aki jelentős hatással volt a magyar színházi életre.
Koltai Róbert, a Színház- és Filmművészeti Főiskola elismert alakja, aki tehetségével és sokoldalúságával hozzájárult a magyar színházi és filmes kultúrához.
* Kern András, Színház és Filmművészeti Főiskola
* Gálvölgyi János, Színház és Filmművészeti Főiskola
Usztics Mátyás, a Színház- és Filmművészeti Főiskola elismert alakja.
Katona János, a Színház- és Filmművészeti Főiskola elismert hallgatója.
Nádas György, a Színház- és Filmművészeti Főiskola neves alakja, akinek munkássága jelentős hatással volt a magyar kultúrára.
* Markos György, ELTE, középiskolai tanár
Sinkó Péter, a Pécsi Pollack Mihály Főiskola hallgatója.
Természetesen! Íme egy egyedibb változat: * Éles István, a Budapesti Tanítóképző Főiskola hallgatója, aki a jövő pedagógusainak képzésében vesz részt.
Moldova György, a Színház- és Filmművészeti Főiskola neves alakja, aki jelentős hatással volt a magyar kultúrára.
Selmeczi Tibor, a főiskola neves oktatója, aki elkötelezett a tudományos fejlődés és a hallgatók támogatása iránt.
Fábry Sándor, a neves magyar szórakoztató művész és médiaszemélyiség, az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) falai között szerezte meg tudományos alapjait. Karizmatikus stílusával és humorával sokak szívét megnyerte, miközben az ELTE szellemi közösségének elismert tagja maradt.
Varga Ferenc József, a Berzsenyi Dániel Főiskola tanára, Szombathely szívében tevékenykedik.
Természetesen! Íme egy egyedi változat: * Ürmös Zsolt, a Gödöllői Agráregyetem kiváló szakértője és oktatója.
Ayala és Brindisi, a Kossuth Lajos Katonai Főiskola színhelyén.
Ez már 22, tehát az utóbbi párossal befuccsoltunk, s még említhetnénk többeket a humorfesztiválok 1974-es, 1982-es, 1990-es és 1998-as felfedezettjei közül, s csak a 2006-oson jött utánuk a stand-up. A felsoroltak átlagéletkora 75 év körül jár, már ha mind megérték volna, tehát joggal nevezhetjük őket a stand uposokat jóval megelőző generációnak. Akiknek az idején a rádiókabarét olykor három-négy milliónyian hallgatták, az akkori szereplők vajon melyik etnikumot képviselték és melyik etnikumot célozták meg?"