Fedezd fel Magyarország legveszélyesebb útjait az új, naprakész listánkon!
Ördög Nóra lánya, Nánási Mici, lenyűgöző tehetségével debütált A Nagy Duett színpadán. A fiatal tehetség már az első pillanattól magával ragadta a nézőket és a zsűrit. Nézd meg a csodás fotókat és videókat, amelyek megörökítik ezt a különleges pillanatot!
A 2024-es évre vonatkozó statisztikákban két autópálya, az M1 és az M3, foglalja el az első két helyet a halálos balesetek számának szempontjából. Az M1-en tavaly 14 halálos baleset történt, míg az M3-as úton is sajnálatos módon 10 tragikus karambolra került sor. Érdekes, hogy a lista élmezőnyébe kisebb, két számjegyű utakat is beválasztottak: például a Hajdú-Bihart, Békést és Csongrád vármegyéket átszelő 47-es főút, amely 245 kilométer hosszú, valamint az 52-es főút, ami Kecskemétet köti össze Dunaföldvárral - tájékoztatott a vezess.hu a KSH legfrissebb adatai alapján.
Nem meglepő módon Magyarország leghosszabb közútja, a Budapesttől Záhonyig terjedő 4-es főút, amely félkörívben 352 kilométeren fut, a legmagasabb számú "személysérüléses közlekedési baleset" helyszíne. Az ilyen balesetek hivatalos megnevezése azokat az eseteket foglalja magában, ahol a sérülések gyógyulási ideje meghaladja a nyolc napot; a kisebb ütközéseket vagy csupán járműtöréseket nem számolják ide.
Elgondolkodtató, hogy tavaly az M1-es sztrádán majdnem ugyanannyi közlekedési baleset történt, mint idén, összesen 149 eset 2024-ből. Két szempontból is figyelemre méltó ez a helyzet. Először is, mivel az autópálya kialakítása miatt elvileg a legbiztonságosabb útfajta kellene hogy legyen. Hiszen itt nincs szembeforgalom, a vadon élő állatokkal való ütközés kockázata minimális, nincsenek éles kanyarok, és a téli időjárási viszonyok között is elsőként takarítják. Továbbá, az autópályákon gyalogosok, kerékpárosok vagy rolleresek sem zavarják a forgalmat.
Az összehasonlítás révén világossá válik, hogy az úthosszak tükrében hogyan alakul az utak veszélyessége. A személyi sérüléssel járó, valamint a halálos balesetek statisztikájában az M1-es autópálya emelkedik ki, hiszen ebben a kategóriában szinte minden egyes kilométerére jutott ilyen incidens. Az M1-es átlagos baleseti aránya 14 baleset/km, ami figyelemre méltó adatot szolgáltat a közlekedés biztonságos mivoltáról.
Érdekes megfigyelni, hogy a listán már hivatalosan másodrendűnek nevezett, két számjegyű főutak is megjelennek. Különösen figyelemre méltó a 47-es főút, amely Hajdú-Bihar, Békés és Csongrád vármegyéken át halad, és 245 kilométerével a hosszú útszakaszok közé tartozik. Ezzel szemben a cikkünkben említett legrövidebb főút az 52-es számú, amely Kecskemét és Dunaföldvár között húzódik.