Az angliai iskolában a diákok egyedi élményben részesülnek, hiszen jurtákban tanulnak, és csupán heti négy napon látogatják az órákat.


Az intézmény kiemelkedik a hagyományos heti öt napos tanrendből, és különleges megközelítést alkalmaz a diákok oktatásában.

A Morden település szívében elhelyezkedő Liberty Woodland független iskola különleges közösséget teremt, ahol mindenki tegezve szólítja meg egymást. Az intézmény pedagógiai megközelítésének középpontjában a mentális egészség áll, ami a tanterv egyik alapvető pillére. Egy másik figyelemre méltó aspektusa a sulinak, hogy a diákoknak csupán heti négy napot kell iskolába járniuk, ami nem kis vitákat generál - olvasható a Guardian cikkében.

A gyerekek mentális egészségével kapcsolatos aggodalmak és a tanárhiány miatt itt nem a hagyományos órarend szerint tartják az oktatást. A Liberty Woodland 4-16 éves kor között fogad diákokat, akik a megszokott heti 5 napos tanterv, és a 9:00-től 15:00-ig tartó iskolai nap helyett hétfőtől csütörtökig, 8:30-tól 16:40-ig ülnek az iskolapadban.

Pénteken náluk nem zajlanak órák, de a tanárok ilyenkor sem pihennek. Ezen a napon is aktívan dolgoznak, online támogatva a diákokat az elmaradt feladatok megoldásában. Emellett a tanmenetek tervezésével és a dolgozatok javításával is foglalkoznak, hogy mindenki a lehető legjobban haladhasson.

A beosztás mellett az intézmény felépítése is jelentősen eltér a megszokott formáktól. Az órákat jurtaszerű sátrakban, úgynevezett "odúkban" tartják, amelyek a háromhektáros terület különböző helyszínein találhatók.

Az iskola 2019-ben kezdte meg működését az általános iskola szintjén, majd öt év elteltével megnyitotta kapuit egy kis középiskola számára is. 2024-re a tandíj majdnem 7 000 fontot (körülbelül 3,5 millió forintot) tett ki.

Az iskola véleménye szerint a négynapos tanítási hét bevezetésének célja, hogy a diákok számára gazdagabb lehetőségeket teremtsen az önálló felfedezésre és a személyes fejlődésre. Ez a modell nem csupán az önállóságot növeli, hanem egyúttal kiegyensúlyozottabb és élvezetesebb oktatási élményt is kínál.

"Ez egy remek alkalom a gyerekeknek, hogy felfedezhessék saját szenvedélyeiket. A világ radikálisan átalakult, és úgy látom, hogy az iskola nem tudott lépést tartani ezzel a változással. Szükségünk van egy kiegyensúlyozottabb munka-magánélet arányra."

„Tedd különlegessé a szöveged!” – javasolja Leanna Barrett, az iskola vezetője és alapítója, aki korábban erdei óvodák hálózatát irányította, hogy kisgyerekek számára varázslatos élményeket teremtsen.

Az Angliában tapasztalható tanárhiány miatt egyre több helyen próbálják vonzóbbá tenni a szakmát. A nyugat-londoni All Saints Catholic College állami középiskola például heti két szabad órát biztosít a tanároknak, hogy később kezdhessék a napot. A Dixons Academies Trust, amely 16 iskolát és egy főiskolát működtet, nemrégiben bevezette a tanárok számára a kilencnapos kéthetes munkarendet.

Egy korábban indított petíció, amelyben arra kérik a hatóságokat, hogy az iskolai órákat a heti öt helyett négy napra osszák el, már több mint 40 000 aláírást gyűjtött össze. A Covid-járvány óta Angliában tapasztalható iskolai részvétel csökkenése aggasztó, és egyre több diák kénytelen csökkentett órarend mellett tanulni, gyakran szorongás vagy egészségi problémák miatt. Eközben a kormány számára komoly kihívást jelent, hogy elegendő friss diplomást vonzzon a tanári pályára, mivel az alacsony bérek és a magas munkaterhelés elriasztja az érdeklődőket.

Related posts