Egy baleset következtében az autóból kiesett egy utas, aki a helyszínen életét vesztette. A sofőr most a bíróság előtt áll, ahol tanúvallomást tett az eseményekről.

Nem használt biztonsági övet, emiatt vesztette életét egy jármű utasa Kunszálláson. A halálos balesetet okozó sofőr ügyében hétfőn tartott ülést a bíróság.
A sebességhatár túllépése, még ha csupán 10-20 kilométer/órás eltérésről van szó, rendkívül súlyos következményekkel járhat. A KRESZ szabályainak figyelmen kívül hagyásával a sofőr nem csupán saját életét sodorja veszélybe, hanem utastársait is kockázatnak teszi ki. 2024 tavaszán Kunszállás környékén egy ilyen okból bekövetkezett baleset tragikus következményekkel zárult: egy ember életét vesztette, míg több másik súlyosan megsérült. A halálos baleset ügyében a Kecskeméti Járásbíróság a hétfői napon tartott előkészítő ülést a vádlott számára.
A gondatlanság tragikus következményekhez vezetett, amely végül egy élet elvesztésével zárult.
Egy román állampolgárságú sofőr - a vádlott - 2024. március 7-én két utastársával együtt az M5-ös autópályán haladt Szeged irányából Budapest felé, amikor tragikus baleset történt. A sofőr egy tehergépkocsiból és egy pótkocsiból álló járművet irányított, ám a megengedett 80 kilométer/órás sebesség helyett 90-100 kilométer/órával száguldott. Kunszállás közelében váratlanul a külső sávba, majd a leállósávba sodródott, végül az árokba csapódott, ahol az árokfallal ütközve felborult. A sofőr és az egyik utasa biztonsági övvel voltak rögzítve, így ők csak kisebb sérüléseket szenvedtek, azonban egy be nem kötött utas a járműből kizuhant, és sajnos a helyszínen életét vesztette.
A balesetet elismerte, de a felelősségét megkérdőjelezte.
A román sofőr és a sértett egyik hozzátartozója, aki kizárólag román nyelven beszélt, a tárgyalás során tolmács segítségét vették igénybe a kommunikációhoz. Az ügyészség az előkészítő ülésen a tények és a vádirat ismertetése után 1 év 4 hónap letöltendő börtönbüntetést, 3 év próbaidőt, valamint 2 év forgalomból való eltiltást javasolt. A vádlott elfogadta a vádakat, és megerősítette a vádirat tartalmát, elismerve, hogy ő okozta a balesetet, és bűnösnek érezte magát. Azonban vitatta, hogy felelősséggel tartozik a be nem kötött utas haláláért.
Kinek a felelőssége a biztonsági öv bekötése?
A vádlott állítása szerint, amikor útnak indultak a járművel, biztos volt benne, hogy az utasok biztonsági övvel vannak rögzítve, ezért nem vállal felelősséget a baleset végzetes kimenetele miatt. Az előkészítő ülés ezzel véget ért, a jövőben pedig tárgyalás és kihallgatás várható.
Júliustól jelentős átalakulás vette kezdetét.
A helyzet bonyolultságát az adja, hogy 2025. július 5-től a biztonsági öv becsatolása már nem csupán az utasok saját felelőssége, hanem a sofőrnek is figyelemmel kell lennie erre. Ezen túlmenően szeptember 18-tól az utakon telepített kamerák nemcsak a sebességhatár túllépését figyelik, hanem azt is ellenőrzik, hogy az autóban ülők használják-e a biztonsági övet. Amennyiben ezt elmulasztják, akár több százezer forintos büntetéssel is sújthatják a családokat.