A klímás busz belsejében szorosan összegyűlve várakoznak a pótlóbusz-sofőrök, türelmesen a következő utasításokra.


A fóti parkolóban, ahol árnyék vagy mosdó lehetősége nélkül tengődnek, várakoznak a Budapestre irányított buszsofőrök – közli a szakszervezet.

Bár a szombati vasúti fennakadások már a múlté, a háttérben dolgozó buszsofőrök továbbra is embert próbáló körülmények között várják az utasításokat - értesültünk a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezettől (SZAKSZ). A MÁV által Budapestre vezényelt körülbelül 300 pótlóbusz egy részét Heves vármegyéből irányították át a főváros közelébe, azonban a sofőrök számára nem biztosítottak megfelelő pihenőhelyet, ami tovább nehezíti a helyzetüket.

"A parkoló területén semmiféle WC, és árnyékot nyújtó fa sem található" - osztotta meg Dobi István, a SZAKSZ elnöke a Facebook-oldalukon közzétett friss posztjában.

A szakszervezet információi alapján 20-30 buszt és annak személyzetét a fóti műszaki telephelyre irányították. Azonban a telephely nem tudta befogadni az összes járművet, így az autóbuszvezetőknek saját maguknak kellett parkolóhelyet találniuk. Sokan a közeli Auchan áruház parkolójában kerestek menedéket, amely pünkösd miatt zárva tartott, így sem árnyékot, sem illemhelyet nem biztosított számukra.

Miután a sofőrök jelezték a problémát a munkáltatónak, engedélyt kaptak arra, hogy egy kiválasztott busz klímaberendezését működtessék, és abban tartózkodjanak a vezetők. Amennyiben valakinek WC-re lenne szüksége, egy másik jármű használatával bemehet a fóti telephelyre. Ez azonban - a szakszervezet szerint - messze nem elégséges.

"Valóban így kell végrehajtani Lázár miniszter úr 10 pontos egyik-másik vállalását?" - tette fel a kérdést Dobi. A buszvezetők reggel 7 és este 7 óra között vannak szolgálatban, és ezalatt az idő alatt kell készenlétben állniuk, jórészt a nyári hőségben.

A szakszervezet szerint, ha valóban klímás buszokkal kívánják biztosítani a vonatpótlást, akkor azokat olyan telephelyeken kell tárolni, ahol a járművezetők számára elérhető hűtött pihenő, étkezési lehetőség és mosdó is.

A cikkünk publikálásáig a MÁV Zrt. és a MÁV-START egyaránt hallgattak a szakszervezet által közzétett állításokkal kapcsolatban. Dobi István viszont határozottan kifejtette véleményét:

"A munkáltatónak nem kell arról gondoskodnia, hogy az autóbuszvezetők megfelelő körülmények között várják a MÁV Országos Haváriaközpont utasításait?!"

A pótlóbuszok üzembeállítása mögött az a stratégiai döntés áll, hogy a MÁV a hosszú hétvégére előrelátó módon jelentős járműtartalékot aktivált. Ezzel a lépéssel a vasúti közlekedés zökkenőmentes fenntartását kívánták biztosítani, hogy szükség esetén azonnal reagálhassanak a felmerülő igényekre.

Related posts