Lázár János már a fenyegetőzés szintjére lépett az M30-as ügyével kapcsolatban, de úgy tűnik, hogy a minisztert a saját követői sem kímélik.
A közlekedési miniszter úgy nyilatkozott, hogy a Strabag cég „átverte” őt, de vajon hányszor történt ez meg valójában? Egy másik lényeges kérdés, hogy a munkát nem a Strabag, hanem a Fidesz vette át. Jakab Péter is éles kritikát fogalmazott meg Lázár felé, rámutatva, hogy a miniszter saját táborán belül is megkapja a magáét, mivel mindig másokat hibáztat, míg a kormányt sosem vonja felelősségre.
A száraz tény, hogy ez az ígéret sem teljesült, nem adják vissza a forgalomnak az M30-as tavaly februárban (!) lezárt szakaszát. Az eredeti "átverős" nyilatkozatra Jakab Péter reagált a közösségi médiában, ám Lázár János nem állt meg itt, tovább folytatta a bemocskolást és a befenyítést. Ez pedig már az olvasóknak is nagyon sok lett. Először Jakab reakciója. "Lázár bejelentette, hogy "átb@szták" (így, ezzel a szóval). Mert a Strabag nem javította ki október 31-re az M30-as autópályát."
"János! Ezt a sztrádát ti vettétek át 2021-ben! 2024-re szétcsúszott az egész. Akkor azt mondtátok, 24 augusztusra kijavítják. Aztán azt, hogy 25 januárra. Aztán azt, hogy 25 októberre. Most meg közlöd, hogy átb@sztak. János! Akit ennyiszer "átb@sznak", az vagy hülye, vagy hazudik. Egyikre se legyél büszke!" - írta szó szerint idézve a minisztert Jakab Péter.
Lázár János pénteki nyilatkozatában ismét a másokra mutogatás taktikáját alkalmazta, és még a Tisza Pártot is belekeverte a történetbe. "Sajnálattal közöljük, hogy az M30-as autópálya lezárt szakaszát ma nem tudjuk átadni a forgalom számára. Kérjük, fogadják el bocsánatkérésünket. A kivitelező, a Strabag, a saját maga által elkövetett hibák kijavítását 2024 végére, illetve 2025. október 31-re ígérte, ám ezt a határidőt nem tartotta be."
A strabagosok aktiv részt vállaltak a magyarországi választási kampányban. Nyilvánvaló, hogy a Tisza Pártot anyagi támogatással és közvélemény-kutatások megrendelésével segítik. Megdöbbentő, hogy a Strabag számára fontosabb Magyar Péter, mint azok az állampolgárok, akik az M30-as autópályát szeretnék igénybe venni.
Azt javasolom a Strabagnak és a hozzá hasonló pénzéhes, gyarmatosító, libsi vállalatoknak és oligarcháknak, hogy legyen forgatókönyvük arra is, hogy a Fidesz nyeri meg a választást. A Strabagnak a munka sürgős garanciális elvégzését, és a politikától való távolmaradást javaslom.
„És utána húzzanak el ebből az országból” – fogalmazott fenyegetően Lázár János a közösségi médiában. A miniszter kijelentése gyorsan felkeltette az internetezők figyelmét, és óriási aktivitást generált a poszt körül, bár a hozzászólások többsége inkább kritikus hangvételű volt. Íme néhány idézet a reakciókból: „Kíváncsi lennék, létezik-e olyan helyzet, amelyből a mélyen tisztelt miniszter úr ne tudná másra hárítani a felelősséget. A huszárvágásairól, amelyekkel akár a Tiszáig vagy a Magyarig eljut, már nem is beszélve. Ez a folyamatos másokra mutogatás és ellenségek keresése nagyon emlékeztet egy elfeledett kor hatalmi játszmáira.”
"Magyar Péter személyesen fúrja az M30-as autópályát - esténként....Von der Leyennel ketten." "Most pedig menj és ugyanígy add elő magad az Ajka-Veszprém között 150 méteren felszedett sínpár helyén." "Már óvodás korban is nagyon fontos a felelősségvállalás tanítása a gyerekeknek, iskolás kortól már abszolút elvárás. Erre van egy olyan kormányunk, ami semmiért nem képes felelősséget vállalni hosszú évek óta. Nagyon unalmas már, hogy mindig más a hibás!"
"Azért egy kérdést feltennék: Hol voltak a Megrendelőt képviselő műszaki ellenőrök? Mert a komoly kivitelezői hiányosságokat nekik kellett volna azonnal észlelni és javíttatni!" "Én szeretném megköszönni Lázár Jánosnak ezt a nyilatkozatot, sőt minden nyilatkozatát. Ilyenkor ugyanis engem és szerintem még sokakat, újra és újra megerősít abban, hogy ezt a velejéig romlott kormányt az egész sleppjével együtt el kell takarítani!" "És ez alatt a 10 hónap alatt senkinek nem tűnt fel, hogy nem fog elkészülni? Nem hiszem, hogy ez tegnap derült ki!" - írták.
Kíváncsi vagyok, mikor válik végre valóra az a régóta várt bő másfél éve befejezett M30-as szakasz!





