Leclerc szorongott Hamilton árnyékában.


A 2026-ban dobja piacra - pontosabban kínálja megvételre kizárólag bevált, ismert, régi kuncsaftjainak - a Ferrari legújabb szupersportkocsiját, az F80-ast.

A LaFerrari utódjaként megjelenő, mindössze 799 példányban készülő járgány 3,0 literes V6-os belső égésű motort kap, melynek 900 lóerős teljesítményéhez még 300-ad tesz hozzá a hibrid rendszer, az 1200 LE-s rendszerteljesítménnyel így ez lesz az eddigi legerősebb közúti Ferrari.

A modell 2,15 másodperc alatt ér el 100 km/órás sebességet a nulláról, és mindössze 5,75 másodperc elteltével már a 200 km/órás határt ostromolja. A maximális sebesség, amelyet elektronikus korlátozás szab határt, 350 km/óra. A lenyűgöző teljesítményhez aktív aerodinamikai megoldások, egy innovatív, aktív első felfüggesztés és egy versenyautókból származó, kiemelkedő fékrendszer is társul, amely garantálja a kiváló kezelhetőséget és a biztonságot.

Egy ilyen félelmetes szörnyeteg irányítása igazi kihívás elé állítja az embert; a hatalmas ménes könnyen elragadhatja az irányítást. Persze sok leendő tulajdonos inkább egy klimatizált garázsban, mintsem az utakon kívánja tartani, mint egy értékes gyűjtemény ékkövét. Azok viszont, akik valóban értik a dolgukat, óriási élményekre számíthatnak a volán mögött.

Ki értene ehhez jobban, mint a Forma-1-es versenyzők? Nemrég Lewis Hamilton és Charles Leclerc is kipróbálta az újdonságot: a Ferrari fioranói tesztpályáján száguldoztak vele. Az autó láthatóan lenyűgözte őket, hiszen arcukon széles mosoly ült, miközben élvezték a körözést.

Hamilton kijelentette, hogy ez a leggyorsabb utcai autó, amivel valaha is ült, míg a monacói pilóta szinte megkönnyebbült, hogy átengedte a volánt a hétszeres világbajnoknak. A versenyzők a lassulás és az egyensúly kiválóságát is méltatták. Íme, egy videó, amelyben Leclerc is "remegett" az anyósülésben.

Related posts