A BYD, a kínai elektromos járművek gyártója, módosította magyarországi projektjeit, miután tapasztalatokat szerzett az európai piacon való terjeszkedésének nehézségeiből. A cég célja, hogy alkalmazkodjon a helyi feltételekhez és kihívásokhoz, így javítva


A BYD európai terjeszkedésének első fázisában számos tévedést követett el, és azóta a kínai autógyártó különféle intézkedésekkel igyekszik orvosolni ezeket a problémákat. A tervezett átalakítások nemcsak a szegedi gyárat, hanem a magyarországi működését is jelentősen befolyásolják majd.

Előzmények: a BYD 2020-ban először Norvégiában kezdte értékesíteni az autóit, majd 2022-ben több európai országban is piacra lépett. Magyarországon 2023-ban kezdődött meg a BYD-járművek értékesítése, és ugyanebben az évben jelentették be, hogy Szegeden üzemet épít a kínai cég.

Felső nézetből szemlélve: a vállalat ambiciózus célokkal lépett az európai piacra. Michael Shu, a BYD korábbi európai vezetője 2024 tavaszán kijelentette, hogy várakozásaik szerint 5%-os piaci részesedést fognak elérni a villanyautók szegmensében, amint a szegedi gyárukban megkezdődik a termelés.

A cég számos lépést tett a várakozásoktól elmaradó eredmények következményeként. Az egyik jelentős változás, hogy Stella Li, a vállalat alelnöke, átvette az irányítást az európai piacok felett, felváltva ezzel Michael Shutot. Ezt a döntést a Reuters által hivatkozott BYD-s források részletes beszámolója is megerősíti.

Mi mondanak ők? Stella Li április elején interjút adott több magyar lapnak is. Többek között arról beszélt, hogy:

Related posts