Mexikóban fejeződött be a Pirelli által szervezett fejlesztési tesztsorozat, amely során új abroncsokat teszteltek a motorsport szakemberei. Az esemény izgalmas kihívásokkal és innovatív megoldásokkal teli volt, a csapatok pedig értékes tapasztalatokat sz
A következő versenyidényben nemcsak az autókra és az erőforrásokra vonatkozó szabályok fognak átalakulni, hanem a gumiszabványok is jelentős módosításokon mennek keresztül. Az új abroncsok keskenyebbek lesznek a jelenlegi modellekhez képest: az első gumik szélessége 25 milliméterrel, míg a hátsó gumiké 30 milliméterrel csökken.
A csapatok és motorgyártók mellett a Pirelli is teljes erőbedobással készül az új szabályrendszerre. Az olasz gumigyártó munkáját a csapatok is aktívan támogatják: nemcsak szimulátoraikban tesztelik a 2026-os gumik virtuális verzióit, hanem a pályán is serényen gyűjtik az adatokat az "öszvérautóikkal", figyelembe véve a jövő évi szabályok által előírt beállításokat.
A felkészülés utolsó állomása Mexikó volt: a múlt hétvégén rendezett nagydíj után két csapat maradt a helyszínen, hogy két napig tesztelje a 2026-os prototípusokat. Kedden a Sauber dolgozott a Pirellivel, szerdán pedig a Mercedes.
A svájci csapat új üdvöskéje, Gabriel Bortoleto, izgalommal lépett pályára, hogy megkezdje a lágy abroncsok kimerítő tesztelését. A C3-as, C4-es, C5-ös és C6-os keverékekkel rótta a köröket, miközben a délelőtt folyamán a "teljesítménytesztek" keretében az időmérős tempóra összpontosított. Délutánra a hangsúly a hosszabb etapok teljesítésére helyeződött, lehetőséget adva számára, hogy mélyebb betekintést nyerjen a gumik teljesítményébe és tartósságába.
Bortoleto kedden összesen 136 kört futott a mexikói pályán, ami 585,344 kilométert jelentett. A leggyorsabb köre 1:19.089-re sikerült, amelyet a 45. körben teljesített. A Pirelli beszámolója alapján a verseny során a körülmények végig naposak voltak, és a pálya hőmérséklete is magasra szökött.
Szerdán Valtteri Bottas hasonló programot teljesített a Mercedesszel: ő is a C3-tól a C6-ig terjedő skáláról tesztelt gumikat. A finn 112 kört futott legjobbja pedig 1:18.204 volt. Kollégája, Frederik Vesti 49 kört futott (legjobb időeredménye 1:19.657 volt). A Mercedes pilótái 693 kört futottak, míg a két nap során a Pirelli összesen 1278 kilométernyi "adatot" gyűjtött.
A következő állomás már nem egy fejlesztési teszt lesz, hanem a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat követő hivatalos gumiteszt, amin mind a tíz csapat részt vesz. Ezt két nappal a futam után, december 9-én tartják majd.





