MG4 Electric XPower: Ilyen árért sehol máshol nem található ennyi lóerő! | ma7.sk


Kezdjük azzal, hogy az MG4 olyan dinamikus és vonzó autó, mint a márka többi modellje. Az összkép mellett a figyelemfelkeltő részletek is kiemelkednek, mint például a pengemetszésű elülső és hátsó lámpák, a hűtőrácsot keretező fekete bumerángok, az elegáns küszöbbetétek, a látványos hátsó fényhid és a dupla tetőspoiler, amelyek mind hozzájárulnak az autó sportos megjelenéséhez.

A gyönyörű ívű motorháztetőt két kőkemény perem határolja, a hátsó részt pedig alul egy impozáns áldiffúzor zárja. Hab volt a tortán a tesztautó Racing Green dukkózása, amely ebben a matt kivitelben mutatott igazán jól.

Az egzotikus mintázatú 18 hüvelykes alufelnik mögött feltűntek a kizárólag erre a modellre jellemző XPOWER feliratú féknyergek, melyek messziről is magukra vonják a figyelmet élénk narancssárga árnyalatukkal.

A beltér első pillantásra vegyes érzéseket ébreszt. A frontpanel a két digitális kijelzőjével együtt meglehetősen szegényesnek tűnik, míg a középkonzol egyetlen dísze nem más, mint a már elavultnak számító, mosógéphez hasonlító menetmódválasztó tárcsa.

Az autó belső terében egy figyelemfelkeltő részletet találunk: a kormány, amely alul és felül is lecsapott, igazán vonzó megjelenést kölcsönöz. Bár a multifunkcionális nyomógombok használata kezdetben némi tanulást igényel, a sokoldalúságuk megéri az erőfeszítést. A digitális csatlakozók terén három USB-portot fedeztünk fel az utastérben, melyek közül az egyik elülső, C-típusú csatlakozóval rendelkezik.

Nem hiányzott a wifi-hotspot, illetve a komplett telefoncsatlakozás lehetősége sem, az egyéb értékesebb szereltségi tételek közül pedig a navigáció és az egyzónás automata légkondi érdemel említést, bár az utóbbi kezelése kissé komplikált. Nagyon kényelmesnek találtuk az autó üléseit, széles ülőlapokkal és háttámlákkal, elöl jó oldaltartással.

Bár egy kihajtható középső kartámla valóban jól mutatott volna a hátsó ülésen, ennek hiányát ebben a kategóriában nem igazán lehet joggal kritizálni. Talán inkább a csomagtér mérete felett érdemes lenne egy kis nosztalgiával szomorkodni, de a 363 literes kapacitás a jármű formájának természetes következménye.

A bővítés során lehetőségünk nyílik arra, hogy több mint 1,1 köbméterrel gazdálkodjunk.

Az MG4 Electric civil változatai 170, 204 vagy 245 lóerős motorokkal kaphatók, kizárólag hátsó meghajtással. A tesztelt csúcsverziót viszont 2 villanymotor hajtotta, elöl 204, hátul 231 LE teljesítménnyel és gigantikus 600 Nm-es össznyomatékkal. Az összesen 435 lóerő az elektromobiloknál kimondottan alacsonynak számító 1850 kg-os önsúllyal kombinálva rakétaszerű 3,8 másodperces százas sprintet eredményez, ami a szupersportkocsik sajátja.

Mindez szinte ünnepi csendben, egy zökkenőmentes folyamatossággal zajlik, amelyet csupán a váltófokozatok nélküli villanymotor képes produkálni. Ha pedig nem csupán az a cél, hogy a többi autót folyamatosan leelőzzük, a sportos üzemmód mellett négy másik lehetőség közül is választhatunk: Eco, Normal, Snow és Individual. Az energia-visszatermelés, vagyis rekuperáció is négy különböző szinten állítható be, és a legelőnyösebb az adaptív mód, amely a közlekedési helyzethez alkalmazkodva működik.

Az XPower modell egyedülálló jellemzője az elektronikus differenciálzár, amely a vezetési élményt tovább fokozza. Ezen kívül a járművet számos fejlett vezetéstámogató rendszerrel látták el. Érdemes megjegyezni, hogy az adaptív tempomat néha kicsit túlzottan szigorú, különösen a kanyarokba való behajtás során. A fogyasztás, a hatótávolság és a töltési lehetőségek részleteit a műszaki adatlap tartalmazza, ahol alaposabb tájékoztatást nyújtanak.

Related posts