Nem véletlen, hogy ezt a Lamborghini Gallardót egy vulkán nevéről keresztelték el. A gép ereje és dinamizmusa olyan robbanékony, mint egy vulkánkitörés, amely gazdagítja a vezetési élményt.


A Tedson Motors Etna egy igazi újdonság, amely tízezer fölé pörgethető, tízhengeres szívómotorral, hatfokozatú kézi váltóval és lenyűgözően könnyű, kétszáz kilogrammal csökkentett karosszériával büszkélkedhet. Ez a jármű tökéletesen demonstrálja, hogy mit lehet kihozni a Lamborghini Gallardo alapjaira építve, új szintre emelve a teljesítményt és a vezetési élményt.

A restomod műfaj manapság virágkorát éli, ahol a veterán autók modern elemekkel való felújítása a főszereplő. E célból nem csupán a teljesítmény és a sebesség növelése a lényeg, hanem sokkal inkább az egyediség és a vezetés nyújtotta élmény. A Tedson Motors Etna azonban nem csupán egy régi klasszikust újraértelmezni kíván, hanem egy teljesen új megközelítést alkalmaz: a Lamborghini Gallardo szolgál alapként, hogy egy igazi különlegességet alkosson.

Megtartották a Gallardo eredeti alumínium vázát, de a karosszériaelemek szénszálas kompozitból készültek és az ülések váza is karbon, hogy minél könnyebb legyen az Etna. Eredeti formájában nagyjából 1,5 tonnás a Gallardo, az Etna ennél úgy 200 kilogrammal könnyebb és 6 centiméterrel szélesebb.

Mindez azért történik, hogy a szélesebb kerekek révén fokozott stabilitást nyújtson, és a tapadós sportgumik nagyobb felületen érintkezzenek az aszfalttal. A futóművet a holland JRZ Suspension szakértőivel közösen alakították ki, és a Gallardo GT3, valamint a Super Trofeo versenyautókból származó komponenseket használták fel a tervezés során.

Átdolgozták a szívó és a kipufogó oldalt, megemelték az 5,0 literes, V10-es szívómotor maximális fordulatszámát tízezerre, így már több mint 600 lóerős a Gallardo alapú Etna. Hatfokozatú, nyitott kulisszás kézi váltóval a Tedson Motors ígérete szerint egy nagyon jó analóg élmény az Etna.

Mindössze 77 példány fog készülni belőle, és az első kilenc autó a legexkluzívabb Launch Edition néven kerül forgalomba. Ebben a kategóriában elvárás, hogy ne legyen két egyforma Etna; minden egyes darab egyedi lesz, a színválasztástól kezdve egészen a legapróbb részletekig, mint például a cérna színe.

Related posts