A kínai autógyártók egyre inkább a plug-in hibridek irányába mozdulnak, hogy kikerüljék az Európai Unió által alkalmazott büntetővámokat. Ezzel a stratégiával igyekeznek fenntartani versenyképességüket a szigorodó szabályozási környezetben, miközben a kör


Bár megoldhatatlan problémát nem okozott, a büntetővámok csökkentették a kínai villanyautók versenyképességét Európában. A gyártóknak két lehetősége maradt: vagy drágábban adják az autóikat, vagy lenyelik a vámok jelentette plusz költségeket. Egyik sem optimális forgatókönyv, így a márkák új taktikához fordultak.

A legfrissebb statisztikák világosan mutatják, hogy a kínai gyártók eddig soha nem látott mennyiségű plug-in hibridet juttatnak el Európába, köszönhetően annak, hogy ezekre a modellekre nem vonatkoznak a büntetővámok. Például a BYD 2025 első felében már 20 ezer PHEV-t exportált a kontinensre, ami háromszoros növekedést jelent a 2024-es év összes eladásához képest. Hasonló tendenciák figyelhetőek meg az MG-nél is, ahol a kínai tulajdonban lévő brit márka 60 százalékkal kevesebb elektromos autót értékesített, viszont a plug-in hibrid járművekből jelentősen nagyobb kereslet mutatkozott.

Ez a stratégia jelentős anyagi előnyhöz juttatja a kínai gyártókat. Például a BYD Atto 3 esetén a vámok miatt 10 ezer euróval növekszik a költség, míg a plug-in hibrid Seal U esetében "csupán" négyezer eurót kell hozzáadni az árhoz.

A legfrissebb információk alapján az Európai Unió döntéshozói tisztában vannak a kínaiak által használt kiskapukkal, azonban jelenleg nem áll szándékukban a plug-in hibridekre vonatkozó büntetővámok kiterjesztése.

Related posts