A hazai webshopok izgatottan készülnek az idei karácsonyi időszakra, reményeik szerint ez a szezon különleges lehetőségeket tartogat számukra.


Egy újonnan készült felmérés alapján a magyar online üzletek üzemeltetői az előző ünnepi időszakhoz viszonyítva élénkebb forgalomra számítanak.

A tavalyi évben tapasztalt gyenge teljesítmény után a magyar e-kereskedelem számára minden kedvező hír aranyat érhetett. Ebben a helyzetben az Olcsobbat.hu karácsonyi időszakra vonatkozó idei gyorsjelentése különösen figyelemre méltó, hiszen a jelentés hangulata derűsebb és optimistább, mint amit egy évvel ezelőtt tapasztaltunk. Az előző évi negatív tendenciák után ez a változás igazi friss levegőt hozhat a szektor számára.

Az ár-összehasonlító portál körkérdést intézett közel száz hazai online bolt üzemeltetőjéhez az ünnepi időszakkal kapcsolatban. A megkérdezett cégek többsége optimistán várja az utolsó negyedévet, amelyet az is alátámaszt, hogy a Black Friday időszakában, amely a szezon főpróbájának számít, majdnem kétharmaduk elérte a várt eredményeket.

Közepesen bizakodó ünnepi hangulatban

Az ajándékozások időszakában tapasztalható költések növekedése kapcsán a termékeket kínáló webáruházak körében érdekes trendek figyelhetők meg. A megkérdezett kereskedők 50%-a magasabb forgalomra számít az idei szezonban a tavalyihoz képest, míg további 28%-uk a tavalyi szint fenntartására számít. Ez a változás figyelemre méltó, hiszen a 2023-as évben csupán 32% nyilatkozott a forgalom emelkedésének valószínűségéről. A számok azt mutatják, hogy a kereskedők optimizmusa növekvő tendenciát mutat az ajándékozási időszakot illetően.

A felmérést végző szakemberek szerint a korábbiaknál kedvezőbb kilátásokat részben alátámasztják az online kereskedők Black Friday során szerzett tapasztalatai. A megkérdezett kereskedők 44%-a szervezett akciót erre az időszakra, és az akciók lebonyolítói közül 53% a forgalom növekedéséről, míg 21% stagnálásról számolt be a tavalyi évhez viszonyítva. Csak 27% tapasztalta a forgalom csökkenését. Érdemes megjegyezni, hogy az idei Black Friday-szezonra a kereskedők már eleve nagyobb elvárásokkal készültek. Ennek következményeként csupán 27% jelezte, hogy a vártnál kedvezőbb forgalmat könyvelhetett el, míg a csalódott kereskedők aránya elérte a 35%-ot.

A forgalom visszaesésére adott kereskedői magyarázatok között szerepel, hogy a vásárlók közül mind többen rendelnek külföldön bejegyzett webáruházaktól (Temu, Shein, AliExpressz, Banggood, stb.), miközben egyre nagyobb forgalmat visznek el a hazai piacvezető szereplők és online piacterek is. További gond, hogy tavalyhoz képest jelentősen drágult a házhozszállítás, így az is előfordulhatott, hogy a vásárlások egy része időlegesen ismét offline módon valósult meg.

Related posts