Az elvárások a Philip Morris kapcsán túlságosan magasra lettek helyezve.


A Philip Morris International, a világ legnagyobb dohányipari vállalata, a vártnál gyengébb második negyedéves bevételről számolt be, miután a cigarettaeladások csökkentek és a ZYN nikotintasakok szállítmányai elmaradtak az előrejelzésektől - írta meg az ESM kiskereskedelmi szakportál.

A vállalat részvényei körülbelül 5%-os csökkenést mutattak a tőzsde nyitása előtti kereskedés során. A PMI ügyesebben reagált a piaci trendekre, mint a versenytársai, hiszen gyorsan áttért a hagyományos dohánytermékekről az alternatív megoldásokra, köztük a ZYN nikotintasakokra. Ezek a termékek dinamikus növekedésükkel a cég igazi sztárjaivá váltak.

A cigaretták továbbra is a PMI vállalkozásának középpontjában állnak, ugyanakkor az értékesítésük folyamatos csökkenést mutat.

A vállalat szabályozási ellenszélbe is ütközik, miközben a nehéz gazdasági körülmények a fogyasztók pénztárcáját is megviselik.

Bár a PMI értékesítése a legutóbbi negyedévben 7,1%-kal, 10,14 milliárd dollárra (8,7 milliárd euróra) emelkedett, az elemzők által előrejelzett 10,33 milliárd dolláros (8,8 milliárd eurós) átlagot mégsem sikerült elérnie.

A cigaretta üzletágban a szállítási volumen 1,5%-kal csökkent, míg a nikotintasakok piaca 23,8%-os növekedést mutatott. A ZYN 190 millió dobozos szállítmánya elmaradt az elemzők által várt 203 milliótól – hívta fel a figyelmet Callum Elliot a Bernstein elemzője. Hozzátette, hogy a PMI korábbi negyedévekben elért kiemelkedő teljesítménye miatt a befektetők elvárásai magasra szöktek.

A PMI folyamatosan erős növekedést mutat az alternatív nikotintermékek piacán, kiemelkedő szerepet játszik a prémium IQOS hevített dohánytermék, amely különösen népszerű Európában, Japánban, valamint olyan nagyvárosokban, mint Jakarta, Mexikóváros és Szöul.

Idén a PMI kis léptékben belevágott az IQOS értékesítésébe az Egyesült Államok piacán, ami várakozások szerint hozzájárul a cég célkitűzéséhez, hogy a cigarettákon túli bevételi forrásokat is kiépítsen.

A cég célja, hogy 2025 végére eladásainak felét a dohányzási alternatívák adják.

A vállalat második negyedévi korrigált nyeresége részvényenként 1,95 dollárra emelkedett, ami felülmúlja az elemzők által várt 1,86 dollárt. Az egész évre vonatkozóan a cég 7,43-7,56 dollár közötti korrigált nyereséget prognosztizál, ezzel felülírva a korábbi 7,36-7,49 dolláros előrejelzését.

A címlap képe egyedi illusztrációként szolgál. A címlapkép forrása: Getty Images.

Ez a szöveg nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. A pontos jogi háttér és információk megismeréséhez kérjük, forduljon szakértőhöz.

Related posts