Lehet, hogy ez az autó lesz az új 007-es titkos ügynök legújabb játékszere?

Egyetlen betű a név végén, de micsoda különbség: az Aston Martin Vantage S motorja, futóműve és megjelenése egyaránt a fokozott dinamikát hirdeti - tökéletes konfiguráció James Bond számára.
Az Aston Martin Vantage a brit gyártó sportautó-modellcsaládja. Ezen belül is vannak azonban szintek, és a most bemutatott Vantage S extra motorteljesítménnyel és átdolgozott futóművel emelkedik feljebb.
A DBX S után a Vantage S már a második olyan Aston Martin, amelyen visszatér az az utótag, amit először 2004-ben (Vanquish S), majd 2011-ben és 2013-ban (V8 és V12 Vantage S) jelzésére.
Az alapot a 665-ről 680 lóerőre emelt teljesítményű, változatlanul 800 Nm nyomatékú 4.0 V8 ikerturbós motor biztosítja. Azonban a puszta erőnél sokkal lényegesebb, hogy a mérnökök finomítottak a pedálérzékelésen, a gázreakció gyorsaságán, és áthangolták az egyes üzemmódokat is, hogy még élvezetesebb vezetési élményt nyújtsanak.
A rajtautomatikát finomították, így az autó 3,5 másodperc helyett már csak 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Az út 200 km/órára 10,1 másodpercet vesz igénybe. A végsebesség viszont továbbra is 325 km/óránál állt meg.
A futómű elemeit és a hajtáslánc rögzítését szintén módosították, és bár fontos volt a dinamikusabb, gyorsabb irányíthatóság, ügyeltek, hogy megőrizzék a kiegyensúlyozott, kifinomult vezethetőséget. A Bilstein DTX adaptív lengéscsillapítókat átprogramozták, és a hardveren is módosítottak, a hátsó rugókat lágyabbra vették, akárcsak az erőátvitel rögzítését.
A hátsó segédvázkeretet gumiperselyek közbeiktatása helyett közvetlenül csavarozták a karosszériához, végezetül módosították a kerékdőlést és -összetartást, valamint az utánfutást.
Aki tehát vezeti, gyorsan felismeri az S-modellt, de az sem fogja eltéveszteni, aki csak nézi. Újak a motorházfedélbe mélyesztett légcserélő vájatok. Az első lökhárítón és a kerékdobon látható S betűt kézzel formálják sárgarézből, majd pirossal zománcozzák. Erre rímel az opciós 21 colos keréktárcsa piros grafikája, valamint a bronzszínű féknyereg.
Hátul faltól falig légterelő került a csomagtérfedélre; ez végsebességnél extra 44 kg leszorítóerőt termel, míg a módosított fenékborítás akár 67 kilóval szívja az aszfalta az autót.
Az utastér eleganciáját bőr és Alcantara kárpitozás emeli ki, amely nemcsak a látványt, hanem a tapintást is élvezetessé teszi. Az S logó több helyen is feltűnik: a küszöbpaneleken, a fejtámlákon és az ülések vállrészén, így hangsúlyozva a jármű sportos karakterét. A motortérben sem marad el a figyelem, hiszen a végső motorrevíziót igazoló plaketten is büszkén viseli ezt a jelképet.
Különlegesen testreszabható színcsomag érhető el, amely magában foglalja az üzemmód-állító tárcsát, a biztonsági öveket, a kontrasztos díszítő öltéseket és a fejtámasz hímzéseit. Ezek mind egységesen választhatók piros vagy ezüst árnyalatban. Ha még nagyobb egyediséget szeretnénk, anilines vagy félanilines bőrkárpitozás is rendelhető, akár egy- vagy kéttónusú kivitelben, hogy valóban személyre szabott legyen az élmény.
A Vantage S mostantól kupé és roadster változatban is elérhető, és az első autók már az év végéig megérkeznek az ügyfelekhez.