Vitézy Dávid kijelentette, hogy a Rákosrendezőn zajló városfejlesztési projektek megvalósításához körülbelül 6-7 évnyi kemény munka szükséges.

A Rákosrendező vasúti fejlesztését Lázár János építési és közlekedési miniszter 2022-ben "elvetette", amikor leállította Budapest leglényegesebb infrastrukturális projekteit. Ezt egy saját kezűleg összeállított táblázat is megerősíti – tette közzé a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője szombaton a Facebookon.
Vitézy Dávid a közösségi média platformján osztotta meg a szóban forgó dokumentum fényképét, és megjegyezte, hogy a Rákosrendező vonala Budapest egyik kulcsfontosságú vasúti bekötése, amely sajnos "nagyon leromlott állapotban" van.
"A BFK irányításom alatt 2021-ben megkezdte a Nyugati és Rákospalota-Újpest közötti szakasz felújításának előkészítését, amelyhez uniós támogatást is sikerült szereznünk. A projekt keretében tervezett volt a Rákosrendező állomás újjáépítése a Szegedi úti felüljáró környezetében, továbbá a vasúti terület jelentős visszaszorítása a városfejlesztési célok érdekében" - nyilatkozta a politikus.
Kiemelte, hogy a Rákosrendező területén található, hosszú ideje elhagyott vasúti szakaszok fejlesztéséhez elengedhetetlen a vasúti pályák karbantartása és helyreállítása.
Vitézy Dávid kifejtette, hogy a kormány döntése, miszerint tavaly újra nekilátott a szakasz fejlesztésének az Arab Emírségek irányába, nem véletlenszerű. Az elgondolás mögött az áll, hogy a vásárlóknak 2039-ig nem kell kifizetniük a telek vételárát, amennyiben a vasúti projekt nem teljesül.
"Tehát, amikor sokan faggatnak arról, hogy mi is történt eddig, és miért vált mostanra lényegessé Rákosrendező, a válasz meglehetősen egyszerű: eddig nem volt prioritás számunkra. A Rákosrendező fejlesztéséhez szükséges vasúti projektek elindítását Lázár János 2022-ben leállította, és azóta a kormány nem tett lépéseket ezen a területen, még a tervezési fázis sem indult újra. Éppen ezért állítom, hogy legalább 6-7 évnyi munka szükséges ahhoz, hogy a Rákosrendező jelenleg elhanyagolt vágányain a városfejlesztés végre megkezdődhessen" - fogalmazott a frakcióvezető.